Wednesday, November 25, 2009

Дугати показва универсалното оръжие Multistrada 1200

Двойното водно охлаждане на двигателя Ducati 1100 и бруталната мощност на агрегата Testastretta Evoluzione 1198 не са включени в програмата на новия Multistrada 1200. Идеята е това да бъде поливалентен мотор, т.е. употребата му да бъде мултифункционална. Инженерите от Болоня са преработили 1,2-литровия двигател в дълбочина, модифицирайки коляновия вал, но най-вече инжекцията и запалването.


Моторът развива достатъчните 150 к.с. при 9250 об/мин, докато максималният въртящ момент 118,7 Нм е на разположение до 7500 об/мин. Скоростната кутия е 6-степенна. Направените подобрения са намалили разхода на гориво с около 15% в сравнение с 1198-кубиковия двигател, използван при Ducati Superbike. Неизгорелите въглеводороди също са ограничени. При поддържана скорост от 120 км/ч марката обещава 400 км пробег с един пълен резервоар от 20 л.

Иновационното обаче при Multistrada 1200 е Ducati Electronic Suspension, предлагано единствено за версията 1200 S, където амортисьорите са Öhlins, а при 1200 са Marzocchi. Системата може да се настрои на един от четири режима чрез бутон от лявата страна на кормилото. Тя променя не само работата на двигателя, но и хидравлично регулира окачването и неговата твърдост.

Режимите са Sport, Urban, Touring и Enduro. Така може да се привлекат клиенти, които предпочитат няколко типа каране, което Multistrada 1200 ще може да им предложи напълно. При Enduro например мощността на двигателя е ограничена на 100 к.с., а ABS-ът е изключен.

Новият модел от Болоня се предлага в четири нива на оборудване. Базовото е без ABS и адаптивно окачване. Версията S е с куфари, подгряващи дръжки, основна стойка, ABS и въпросното Ducati Electronic Suspension. Системата против приплъзване на 17-цоловите джанти DTC е стандартна за всичките нива.

С Multistrada 1200 Ducati ясно се прицелва в тенорите в категорията като Triumph 1050 Tiger, KTM 990 SMR и SMT, Moto Guzzi Stelvio и др.

Но може би най-силен враг относно “високите технологии” ще има от страна на новото BMW R 1200 GS и неговото пилотирано окачване ESA.

По време на изложението за мотоциклети в Милано EICMA 2009 Ducati Multistrada 1200 бе изборът на посетителите.

No comments:

Post a Comment