По случай изложението на двуколесни превозни средства в Милано, Пежо представя нова концепция на скутер : Hydrid3 Еvolution. Практичен и сигурен, защото е на 3 колела, ефикасен (36 kW / 49 к.с.), многофункционален и много екологичен, новият скутер отделя едва 48 г/км СО2 и дори нула емисии, когато работи в електрически режим.
Едновременно скутер и автомобил, Hydrid3 Еvolution е версия без покрив на концепцията Hybrid3 compressor, показана на автосалона в Париж през 2008. Новата разработка ще отговори на очакванията на много широк кръг потенциални клиенти. Hydrid3 Еvolution е резултат от опита на Peugeot Motocycles в областта на скутерите и на дизайнерите и инженерите на Automobiles Peugeot. Във всяко от предните колела има електродвигател, а задното се задвижва от двигател с вътрешно горене със свръхпълнене.
Подобно на изцяло електрическите прототипи, показани във Франкфурт (ВВ1 и i0n, очакван през 2010), Hydrid3 Еvolution е доказателство за потенциала на Peugeot да предложи напълно адаптирани към градските условия превозни средства.
Hydrid3 Еvolution е с 3 колела, което гарантира по-голяма стабилност, сигурност и комфорт. Широчината от 82 см му позволява да участва пълноценно в движението в града, като запазва предимствата на двуколесните превозни средства. Ходовата част и структурата са съобразени с хибридната технология и двата електродвигателя в предните колела. Предният мост е с изменяща се паралелограма (т.е. колелата могат да се накланят) и напречен амортисьор. Той предлага изключително удобство при управлението и стабилност на скутера. Тези компоненти са монтирани на нивото на главината на колелото, така че, както при тръбната рама, центърът на тежестта е много нисък.
За максимална безопасност, Hydrid3 Еvolution разполага с ABS, комбинирана с интегрална спирачна система (PBS), която действа едновременно върху предните и задните колела. Системата работи с три вентилирани спирачни диска и със съдействието на електродвигателите. При спиране те позволяват преобразуване на кинетичната енергия в електрическа за презареждане на батериите (възстановяване енергията). Тази комбинация (3 колела + електрическа спирачка на двигателя) намалява спирачния път с около 30% спрямо скутера с 2 колела и стандартна спирачна система.
Дизайнерите на Peugeot придават авангарден стил на рамата на Peugeot Motocycles.
Модернизмът на предната част се изразява най-вече в светлините. Двата блока с електролуминисцентни диоди са поставени под стъклото. Те осигуряват много ефикасно осветяване и изключителна видимост в трафика на града. Острите форми на предните калници, правите линии, задните high-tech светлини... всеки детайл внушава динамиката на скутера.
Бензиновият двигател със свръхпълнене осигурява мощност от 30 kW (41 к.с.). Това е невероятен силов агрегат 300 см³ compressor, за който е приложена стратегията на PSA “downsizing”: комбиниран с компресор, той предлага характеристиките на двигател 500 см³, поддържайки ниско ниво на СО2.
Предното предаване става чрез два електродвигателя, по един във всяко колело. Те развиват мощност от 2х3 kW и се захранват от литиево-йонни батерии, които се презареждат чрез системата за възстановяване на енергията при намаляване на скоростта и спиране.
Няма никаква механична връзка между предната и задната част, всичко се управлява електронно („by wire”), което допринася за компактността на превозното средство.
Hydrid3 Еvolution функционира в различни режими : само електрически (при потегляне, ниска скорост и намаляване на скоростта, за автономия до10 км); само с двигателя с вътрешно горене, при постоянна скорост, когато той достигне оптималния си КПД; комбиниран, със задвижване на трите колела за по-голяма сигурност и удоволствие от управлението при всякакви обстоятелства : когато условията на сцепление с пътя го изискват,
във фазите на ускорение, за по-голяма мощност (функция „boost”) и по-добро сцепление. В този случай максималната мощност достига 30 + (3х2) = 36 kW (49 к.с.). Тези характеристики обуславят ускорения, еквивалентни на тези на двигател 500 см³ (например на Peugeot Satelis).
Системата STOP&START позволява влизане на бензиновия двигател в режим покой при спиране на автомобила (на светофар, задръстване и др.) или при движение в електрически режим. Технологията допринася за значително намаляване на разхода на гориво и на вредните емисии. При необходимост, работата на двигателя се възобновява без участие на водача. В изцяло електрически режим Hydrid3 Еvolution се държи като много „съвестен гражданин“, защото е напълно безшумен.
В смесен цикъл, разходът на гориво на скутера е 2 л/100 км, а емисиите на СО2 48 г/км.
Хибридната технология в Hydrid3 Еvolution е една от технологиите на Peugeot за бъдещето. Марката може да я използва под различни форми с други двигатели и за всеки тип превозно средство, дори най-компактното. Така например, през 2011 година, 3008 Hybrid4 ще бъде първият масов автомобил на Групата с Hdi двигател отпред и електрически отзад.
Вече 110 години, Peugeot Motocycles предлага една от най-богатите гами двуколесни моторни превозни средства на пазара. Марката непрекъснато се развива и вдъхновява от света на автомобилите. Тя е първата предложила електрически скутер и оборудвала своите модели 125 см³ със сериен ABS. Освен това Peugeot Motocycles произведе първия френски скутер с цена под 1000 евро и лансира двигателя Compressor. Ludix, Satelis или Vivacity са сред големите успехи на Марката. Peugeot Motocycles е третият европейски производител, лидер във Франция, с 4000 търговски центъра в Европа. През 2008 година, продажбите му са 136 000, а оборота достига 204 милиона евро.
Двигатели
Двигател с вътрешно горене, свърхпълнен с компресор (задно предаване)
Обем (см³) 300, Макс. мощност - 30 kW (41 к.с.) при 6 500/мин, Макс. в. момент 45 Nm при 5 000 /мин, Електрически х 2 (предно предаване), Тип Синхронен с постоянни магнити, Постоянна мощност / макс. 2 х 3 kW (8 к.с., Постоянен в. момент / макс. 60 Nm / 100 Nm, ДВГ + eлектрически - Макс. мощност 36 kW (49 к.с.), Гуми Michelin Gold Standard, Размери предни – задна 120/70R14 - 140/60R14, Показатели (само с водач) - Ускорения 0 до 100 м (сek) - 8, 0 до 50 км/ч (с) - 4,9, 0 до 100 км/ч (с) 10, 100 м при 20 км/ч (с) 6, 200 м при 50 км/ч (с) 8,6, Макс. скорост (км/ч) - 150, Резервоар за гориво (л) 15, Разход на гориво - Цикъл MVEG - Смесен цикъл (л/100 км) - 2, СО2 (г/км) 48, ZEV (zero emission vehicle), Разход на гориво (л/100 км) 0,
СО2 (г/км) 0, Макс. автономия при постоянна скорост 10 км. Спирачна система ABS и пилотирана
Управление на стандартната хидравлична система и рекуперативно спиране от електрическия двигател. Размери (м) - Обща дължина 2,22, Обща широчина 0,82, Междуосие 1,73, Предна следа 0,65. Собствено тегло зареден (кг) 270, Scx 0,4. Специфични компоненти - Високоволтови батерии тип литиево-йонни, Конвертор към 12 V за захранване на мрежата в автомобила в режим ZEV, PTMU : контролен модул, който осигурява оптимален разход на гориво.
No comments:
Post a Comment