Фиат Group Automobilesзавърши успешна 2009 година,европейският автомобилен пазар нарасна с 0,5% в сравнение с 2008 година. Продажбите на Фиат Group Automobiles (FGA) се повишиха със 7,1% и пазарният дял също нарасна до 8,8%.
Фиат достигна най-високите европейски продажби от 2001 г., приключвайки 2009 г. с повече от 1 млн. 200 хил. нови регистрации, пазарен дял от 8,8% и увеличение в продажбите със 7,1% в сравнение с 2008 г.
Това е изключителен успех, постигнат не само в Италия - където Фиат достигна пазарен дял от 32,8% през 2009 г., с ръст от 4,8% от 2005 г. – но също така и резултат, постигнат от водещите европейски пазари. В Германия със 180 хил. нови регистрации (+79% в сравнение с предната година) и пазарен дял от 4,7 %, FGA постигна най-доброто си представяне за последните 20 години. Двоен ръст бе постигнат във Франция (+12% с почти 100 хиляди нови регистрации и 4,4% пазарен дял, най-добрите от 2001 г.), като отлични резултати бяха постигнати и в Англия (+14,2 % с 72 хил. нови регистрации и 3,6% пазарен дял, най-добрият резултат от 2002 г.).
Отличните резултати, постигнати през годината, бяха главно благодарение на марката Фиат.
Този успех се дължи до голяма степен на модели като Фиат 500, Фиат Panda и ФиатPunto. Фиат Punto, обновено в края на годината с новото Фиат Punto Evo, повиши пазарния си дял в сегмент B от 7,8% до 8,1%.

No comments:
Post a Comment