Wednesday, January 27, 2010

Фиат Group Automobiles завърши успешна 2009 г.

Фиат Group Automobilesзавърши успешна 2009 година,европейският автомобилен пазар нарасна с 0,5% в сравнение с 2008 година. Продажбите на Фиат Group Automobiles (FGA) се повишиха със 7,1% и пазарният дял също нарасна до 8,8%.


Продажбите на Фиат се покачиха със 7,2%, както и неговият пазарен дял с 0,5 %, като достигна 7,1%; Lancia достигна най-високият пазарен дял за последните осем години до 0,9% с почти 121 хиляди нови регистрации; продажбите на Alfa Romeo се повишиха с 8%, както и пазарният дял до 0,8%.
Фиат достигна най-високите европейски продажби от 2001 г., приключвайки 2009 г. с повече от 1 млн. 200 хил. нови регистрации, пазарен дял от 8,8% и увеличение в продажбите със 7,1% в сравнение с 2008 г.

Това е изключителен успех, постигнат не само в Италия - където Фиат достигна пазарен дял от 32,8% през 2009 г., с ръст от 4,8% от 2005 г. – но също така и резултат, постигнат от водещите европейски пазари. В Германия със 180 хил. нови регистрации (+79% в сравнение с предната година) и пазарен дял от 4,7 %, FGA постигна най-доброто си представяне за последните 20 години. Двоен ръст бе постигнат във Франция (+12% с почти 100 хиляди нови регистрации и 4,4% пазарен дял, най-добрите от 2001 г.), като отлични резултати бяха постигнати и в Англия (+14,2 % с 72 хил. нови регистрации и 3,6% пазарен дял, най-добрият резултат от 2002 г.).

Отличните резултати, постигнати през годината, бяха главно благодарение на марката Фиат.

Този успех се дължи до голяма степен на модели като Фиат 500,  Фиат Panda и ФиатPunto. Фиат Punto, обновено в края на годината с новото Фиат Punto Evo, повиши пазарния си дял в сегмент B от 7,8% до 8,1%.
Впечатляващо развитие бележи и марката Ланчия, която през 2009 г. регистрира почти 121 хил. автомобила в Западна Европа, достигайки пазарен дял 0,9% (+0,1 процента в сравнение с 2008), най-високия за последните осем години. Успехите в Италия (повече от 102 хил. нови регистрирани автомобила и пазарен дял от 4,8 %) в голяма степен се дължат на Ланчия EcoChic , на която се падат 30% от общите продажби на марката. През своята първа година новата Ланчия Delta се превърна в най-известната кола, продавана от марката извън Италия.

И Алфа Ромео, бележи ръст като регистрира почти 109 хил. нови автомобила, 8% повече от 2008 г. Увеличение с 0,1%, доведе до 0,8% пазарен дял. Този растеж бе достигнат благодарение най-вече на модела Алфа Ромео MiTo, от който повече от 61 хил. са продадени в Европа.

No comments:

Post a Comment