Първият поглед привлича върху новото Ауди A8, скромен или помпозен. Автомобила е просто по-обикновен. Красив е, елегантн, безспорно, но не така монолитен и респектиращ, както вече преминаващото в историята поколение. Досега се изказаха доста мнения, че това е измерен в друг мащаб Ауди A4. Разбира се, няма как да е точно така, но дизайнът наистина копира този на Ауди А4 малката лимузина. Всъщност колата е доста голяма - с 6 см по-голяма от S-class и 7-series. Новото Ауди A8 е дълго 5.13 м, но междуосието от 2.99 е най-късото сред немското трио. За сравнение BMW 7 - дължина - 5.07 м, междуосие - 3.07 м; Mercedes-Benz S-class - 5.07 м, междуосие - 3.03 м. Това би следвало да се отрази лошо на пътниците отзад, въпреки че Audi твърди обратното. Ще видим.
Ще видим и бляскавите двигатели на премиерата. Първите два ще са V8 машините - бензин и дизел с 372 к.с. (445 Нм) при бензина и 350 к.с. (800 Нм!) при дизела. Разликата в икономичността е 2 литра - 9.5 срещу 7.6 л/100 км. През второто тримесечие на 2010 в алуминиевата лимузина ще се появят още две дизелови предложения, и двете базирани на новия трилитров V6. По-мощният ще бъде с 250 к.с., а малкият (хм, докъде стигнахме, да наричаме дизел с 200 к.с. “малък”) ще се предлага в комбинация с предно задвижване и ще харчи едва 6 л/100 км. Страхотното постижение е възможно и благодарение на подобрената аеродинамика (коефициентът е 0.26).
No comments:
Post a Comment