Wednesday, December 30, 2009

Китай е новият лидер в света на Автомобилостроенето

Според експертните прогнози, към 2012-а Китай ще произвежда 17 млн. коли, което ще го направи недостижим лидер в света.

Днес е времето на поредното китайско производствено „цунами“ от далеч по-сериозни технически изделия, включително и автомобили.

Китай в много голяма степен задоволява сам нуждите си но същевременно активно купува зад граница нови технологии и оборудване. В крайна сметка Поднебесната империя ще засити вътрешния си автопазар и ще бъде готова да тръгне на поход за завладяване на света на автомобили.

Качеството на произвежданите в Китай автомобили засега е далеч от нормалното за бранша в света, но постоянно се повишава, докато количественият ръст е направо потресаващ. В началото на декември,Китайската асоциация на автопроизводителите публикува доклад, съгласно който ръстът на китайския автопазар и автомобилно производство през 2009-а г. ще достигне 40%.

В страната ще бъдат произведени и продадени около 13 милиона автомобила. Това означава, че по този показател Китай ще се утвърди на първо място в света. Тенденцията на растеж е устойчива - през 2008-а г., съгласно официалните данни, в страната са били произведени 9,34 милиона машини, а продадени 9,38 милиона.


За да направят по качествена автомобилната индустрия през следващите три години Китай ще отдели $1,5 милиарда за нови инженерни разработки и за търсене на алтернативни видове гориво за транспорта.

По оценка на експертите на Daimler AG, в 2009-а г. продажбите на автомобили в света ще паднат с 21% до 48 милиона коли, което ще регистрира най-голямото пропадане през последните 30 години. Обратно на логиката в Китай се отбелязва ръст и направо потресаващи резултати. Немските автомобилни концерни се хвалят с рекордни обеми на продажбите си в Китай- само през септември Мерцедес Benz отбелязва растеж от 59%, Volkswagen 63%. А лидер по продажби на територията на Китай е "дъщерята" на VW - Skoda, която отбеляза ръст на продажбите от цели 188%!

Взаимодействието на Китай с външните компании е двустранен процес. Китайските концерни се интересуват все повече от активите на водещите световни автопроизводители и при всяка възможност се опитват да ги придобият. По този начин те получават достъп към най-новите технологии и придобиват известни марки.

Неотдавна висшият представител на Министерството на търговията на Китай Яо Цзян съобщи пред журналисти, че неговото ведомство подържа плановете на корпорацията Geely Automotive за придобиване на шведската марка Volvo от Ford. По неговите думи, тази сделка ще помогне да се набере опит в сферата на международните сливания и поглъщания, да се повиши технологичното ниво в Китай, да се издигне и репутацията на китайските автомобилни марки, и в същото време ефективно ще се използват валутните резерви на държавата.

Според експертните прогнози, към 2012-а Китай ще произвежда 17 млн. коли, което ще го направи недостижим лидер в света. В плановете на партията и правителството на КНР влиза нарастване на автомобилния експорт и то с такива темпове, че към 2020-а китайските компании да имат 10% от световния автомобилен пазар. За целта в автомобилния отрасъл е необходимо да се подържа ръст около 20% годишно, процес при който китайските ръководители и бизнесмени със или без ирония спокойно могат да заявят: "Западът ще ни помогне!"

No comments:

Post a Comment